• Dansk
  • English
  • Deutsch
  • Antal besøgende: 46871

Om Firmaet

Historien

Der findes danske vognmandsfirmaer, som kan føre Deres rødder 75 år tilbage i tiden, men der er ikke mange af dem, der kan prale af, at 4. generation sidder i chefstolen. Vi er et vognmandsfirma med stolte traditioner, hvor familieånden mærkes i virksomheden.

Det hele startede med at Johannes Johannesen kom til Hovedstaden fra Lolland og startede en marskandiserforretning. Senere drev han Havnerundfarten i Københavns Havn, inden han, d. 31. oktober 1931, nedsatte sig som vognmand på Nørrebro med er par heste for bukken. Vognmandsfirmaet var en stor succes for Johannes Johannesen, og efterhånden blev vognparken motoriseret. Under 2. Verdenskrig overtog sønnen Erik Johannesen vognmandfirmaet, og familien drev på dette tidspunkt en blandet vognmandsforretning.

Sådan fortsatte forretningen i mange år, indtil næste generation, Svend Johannesen, midt i 1960’erne fik sin far overtalt til at investere i en kranbil. I de følgende 20 år blev det til yderligere 10-12 kranbiler.

Familien Johannesen satser de næste 30 år mere og mere på kran- og maskintransport, som derefter er blevet firmaets speciale.

I efteråret 1993 overtager Jens Johannesen som 4. generation  chefstolen i den familieejede vognmandsforretning. Siden han er trådt til, har virksomheden overtaget fire andre vognmandsfirmaer/kranfirmaer, hvilket blandt andet har betydet, at vognparken er blevet mere end fordoblet, den består nu af ca. 40 kranbiler og 1 mobilkran. Virksomheden tæller i dag mere end 50 ansatte, der er fordelt mellem de tre afdelinger i henholdsvis Hvidovre, Fredericia og Esbjerg.

Det lader også til, at fremtiden ser lys ud for Johannesen kran og maskintransport ApS. 5. generation, Jens’ søn Jacob Johannesen, er nemlig trådt ind i firmaet som kranfører. Det giver ham en god forståelse for forretningen og mulighed for at bygge en solid erfaring op om branchen, inden det måske bliver hans tur til at overtage virksomheden. 

Vi tilbyder

Udover opkøbet af de fire virksomheder har virksomheden udvidet deres kompetencefelt og er nu også blevet omlastningscentral. Det giver kunderne mulighed for, at de kan få leveret deres materialer hos os, og så kan vi eventuelt opbevare det og levere det, når kunden står og skal bruge det. Nogle gange har kunder bestilt alt deres gods på én gang, da det var den billigste løsning. Så tilbyder vi, at de kan få det hele leveret her. Vi sorterer godset for kunderne og opmagasinerer det, der ikke skal bruges med det samme, pakker det der skal bruges på lastbilen, og fragter det ind til kunden. Vi kalder det Just in time princippet.

For os har det været vigtigt at udvikle en totalløsning for vores kunder. Har du derfor brug for at få hejst materialer op inde i København, tilbyder vi at køre ind og sætte parkeringsforbudsskilte op, så det er muligt at komme til på dagen. Vi sørger for at have de rette tilladelser, som skal søges hos kommunen, og vi påtager os at underrette redningstjenester, politi mm. Vi har altså gjort det så enkelt for dig som muligt.

Har du en opgave, som du overvejer, at vi skal hjælpe dig med, tilbyder vi at besigtige opgaven uden beregning. For os er det vigtigt, at der bruges tid på at undersøge opgaven og diskutere eventuelle problemområder, inden opgaven påbegyndes. Vi ved, at det har stor indflydelse på opgavens udfald, og ved at forarbejdet er vigtigt, for at en opgave kan udføres på bedste vis.  

Har du ikke selv plads til at opbevare dit gods, eller har du brug for, at vi hjælper dig med håndteringen af det, skal du ikke tøve med at kontakte os. Vi kan tilbyde dig opbevaring af diverse materialer både indendørs og udendørs. Vi har mange års erfaring i håndtering af diverse gods og kan fragte dit gods lige derhen, hvor du skal bruge det.